Portret-robot – va amintiti legile Asimov?

Legea 1

Robotul nu poate face rău unei fiinţe umane şi nici nu-i poate permite omului să se rănească singur;

Legea 2

Robotul trebuie să se supună ordinelor primite de la oameni, excepţie făcând ordinele care pot intra în conflict cu prima lege;

Legea 3

Robotul trebuie să-şi protejeze propria existenţă atâta vreme cât acest lucru nu contravine primei si celei de-a doua legi. (  Asimov 1940 )

„Robyn? Nu ti-am prezentat-o încă?

Aceasta este noua mea companie. Şi ce companie!  Una dintre aceste fete de vis pe care o vezi doar in tri-dimensional… Da, ce femeie … În toate sensurile termenului.  De origine suedeză, de top, iti spun eu. Mult mai buna ca o fata usoara, e sigur. Întotdeauna acolo pentru a mă seduce, pentru a se legăna si mladia în faţa mea. Gesturi, fără echivoc, streaptease oricand, mângâieri senzuale bine plasate, şoptit dulce … Eu am dreptul la tot! O provocatoare de prima clasa! În plus, ar trebui să vezi modul în care este laminata! Un Concentrat de sex-appeal acest puisor! Evident, nu-i pot să-i rezist, ai înţeles. Noi te poti desparti de un model  ca ea. Crezi că am de gând să devin dependent?

Hei! De ce râzi? Esti gelos! O bijuterie, nu pot să-ti spun. Dacă ai fi văzut-o in tinutele ei lejere! Ii poti măsura vestmantul la milimetru pătrat, atat este de rar, iti jur! În plus, umbla asa de dimineaţa până seara. Ce poftă!  Şi pe timp de noapte, ei bine … nu mai este nevoie de a măsura … Nu-ti fac un desen. O expertă, de asemenea. Dacă ai şti ce-mi face … Hmm … O maşină reală de plăceri. De o mie de ori mai bine decât isi poate imagina creierul tău cu trei neuroni! Eu mă întreb unde găseşte toate ideile. Ea nu duce niciodată lipsă de idei, in fiecare zi! De pe Internet? Poate. Este adevărat că se conectează adesea … Da, ai spus-o, o bucată bună ramane o bucată bună. Nu este deloc plictisitoare. Mă lasă in pace in restul timpului. Pentru ca ea are grija de tot, de la menaj, cumpărături alimentare, spălătorie, şi fără tam-tam! Pură fericire! Practic, ne vedem doar pentru a face dragoste… Da, se pare că a integrat bine care este locul meu in casă. Şi vice-versa, dacă pot să spun asa! Ea este întotdeauna gata şi motivată sa ma satisfacă. O privire … şi hop! Here we go again! Chiar si de zece ori pe zi! Este inepuizabilă se pare! Nu se uzează si e veşnic nesăţioasă! Pentru că ea nu ezită să  mai ceară, incă puţin! Crezi că sunt norocos? Da, ai dreptate. Pentru ca … Dar, în fapt, în zilele noastre, stii, aceasta e doar o chestiune de preţ şi … de opţiuni,  la rubrica sextoy categorie pe care tu o cunosti atât de bine! Îmi pot permite acum. I-as putea satisface cele mai nebune fantezii. Deci profit!

Ce? Vrei să o încerci? Vrei să ti-o imprumut? Da esti indraznet nu glumă! Dar ştii ce? Este o idee atat de geniala încât… Chiar am putea-o testa în doi … Huh? Ce zici? Nu te opui? Ha, ha, am ştiut-o. Întotdeauna gata să-ti ajuti colegii tai, tu. Ascultă, am nevoie sa-i programez asta, în agenda, trebuie pregătită un pic, dar cum o cunosc, e  sigur că va începe să se entuziasmeze de idee. Trebuie să spun că are o capacitate de adaptabilitate uimitoare! Asta-i avantajul cu modelul asta, este deschisa tuturor experienţelor. Şi fără sa-ti bati capul! Sper sa ai posibilitate să treci săptămâna viitoare? Grandios! Vom vedea în sfârşit de ce-i in stare! Doi masculi bine echipati doar pentru ea, se va urca pe pereţi, iti jur! Da, va da totul, randament maxim e sigur, o sa ne scoata ochii!  Dar, atenţie, eu te previn, acesta este mai rezistenta ca un robot-umanoid de competitie!  Riscam sa ne epuizeze, iti spun! Ba nu, doar glumeam. Mai ales ca ne putem cupla! Oricum trebuie sa fii atent, trebuie sa ramanem rezonabili. Ar trebui să nu depăşească limitele ei vitale. Ştii, din acest motiv al naibii de care trebuie sa ascultam Legea Asimov … În caz contrar, desigur, daca n-am asculta, ea ar muri de plăcere,  nimfomana asta umana!”

( „Femeia-obiect”, Christian Epalle, in volumul autopublicat „Ævum”, 2010)


Imagini: Michael Oswald , Steven Klein, Rob Sheridan

14 răspunsuri

  1. …Hm! Imi aminteste de filmul acela cu Al Pacino…SIMONE…

  2. @elena : Am postat pt. ca aveam nevoie de un pic de umor , ceea ce lipseste cu desavarsire discursului vijelios al lui Faulkner in care eram plonjat …

    Simone este indestructibila … spre deosebire de cele doua aspiratoare de praf, asa ii percep in finalul zen, ma gandeam ca privirea obiectiva e uneori, intr-un oarecare sens, doar schimbare a obiectului … 🙂

  3. Gabi, un subiect interesant, din punctul meu de vedere, evident :).

    la subiectul asta e imposibil sa nu-l amintesc pe David Levy, un expert in inteligenta artificiala, care spunea, in „The Evolution of Human-Robot relationships”, ca oamenii vor prefera sa faca sex cu robotii in anul 2050.

    bineinteles, vorbim de roboti cu personalitate artificiala, emotii si constiinta, lucru la care oamenii de stiinta deja lucreaza. azi problema nu se mai pune daca lucrul asta e de bine sau e de rau. s-a depasit nivelul. azi dezbaterea cade pe ce fel de drepturi vom da robotilor :).

    azi lumea cumpara papusi gonflabile si vibratoare, maine un robot super sexy …nu mi se pare chiar o fictiune 🙂

    cat despre Christian Epalle mi-am dat jos deja de pe internet cartea sa. banuiesc ca stii linkul http://www.ilv-edition.com/librairie/vum.html

  4. @literelibere

    🙂 sigur ca ma asteptam sa te atinga cumva 🙂

    Eu apreciez sensibilitatea ta, binenteles ca nu pare fictiune daca iti impui un punct de vedere reformatat. Cu mici exceptii izolate, cultura contemporana nu mai genereaza o „ars erotica” ci doar o „scientia sexualis”.

    Simplificam si ii mai ducem si pe altii in eroare… stim bine ca sexul e in primul rand un eveniment psihologic in interiorul corpului, e de ordin metafizic. Si nu doar … Pentru toti cei/cele pentru care e doar o incarcatura agreabila le urez fictiuni placute… nu vom discuta aici ideea postmoderna ca, in sine, relatia sexuala e efemera! Robotei cu trei neuroni sunt tot mai multi deja printre noi. 🙂

    Poate singurul film pe care l-am urmarit de mai multe ori e tocmai I.A.

  5. ah, da…asta era filmul pe care vroiam sa-l amintesc. nu-mi aduceam aminte numele si am cautat haotic si fara rezultat pe net. chiar daca e vechi, in mod paradoxal, filmul e foarte nou. 🙂

    cat despre iubire, acesta e o zona la care au acces doar initiatii. si cum majoritatea suntem diletanti…

    Foucault avea dreptate cu diferentirile, pe care le amintesti si tu, cand vine vorba de sex, dar cine mai stie care e Estul si care e Vestul intr-o lume intr-o continua globalizare. si-apoi, de ceva vreme, arta si stiinta nu mai par sa fie in contradictie…

  6. @literelibere

    La tematica, pt. pasionati propun „Valerie 23” din The Outer Limits (The New Series) – Fantastic Androids & Robots Collection (1995)

    http://www.veoh.com/browse/videos/category/webseries_family/watch/v15787711G5yQXAcX

    Diferenta e ca nu vedem diferenta! Ca sa ne fie mai usor in viitor, sa androidizam omul de pe acum ?

    🙂

  7. Eu ma gandesc doar la perpetuarea speciei, chiar daca nimic si nimeni pe lumea asta nu e indispensabil. Evolutia azi nu mai e posibila decat cultural asa ca nu putem nega evidentele. Nu ma intereseaza atat de mult androizarea de care vorbesti, cat omul care imi pare o notiune viitoare, ceva nerealizat inca.

    multumesc pentru link. imi spune ca nu mai e valabil in Romania, dar stiu despre ce vorbesti. 🙂

  8. Je ne comprends pas du tout le roumain, mais vous n’imaginez pas à quel point je suis touché et honoré de voir que mon recueil de nouvelles Ævum soit arrivé jusqu’ici !
    Mille merci à l’auteur de la traduction, gabilutza !

  9. Christian, j’ai senti le besoin d’un petit „coup de pouce”, et si vous fouillez dans le commentaires avec un translator google, vous verez que Ævum est déjà lu en original. Les roumains sont des grands amateurs, mais attention, sont assez critiques. 🙂

    J’ai été séduit par votre philosophie d’ouverture, de partage, de liberté, l’art libre.

    Mille merci pour votre visite.

  10. […] Hobbitu, Cabral, Calin, Dan Gheorghe, Daurel, Denisuca, Dono, Dragos Bucurenci, Florin Puscas, Gabi Ursu, Geanina si Cristian Lisandru, Ioan Bistriteanul, Mace, MeeTheSun, Mihai Musat, Michaeleon, Mikka, […]

  11. Să ai parte de linişte, dragoste, bucurie, de Sărbători şi tot anul! Paşte Fericit !

  12. Sarbatori fericite! Cu mult drag!

  13. Imi place.

  14. Desi abia acum am descoperit articolul (aproape 2 ani intarziere:) ), nu ma pot abtine sa nu remarc ca lipseste din lista (dupa A.I., SIMONE, Valerie23 si parerile lu David Levy) chiar „Do Andoids Dream Electric Sheep?” a lui P.K.Dick. Dupa parerea mea, de departe cea mai buna viziune a unui viitor populat si de inteligente artificiale. Nu retin scenaristul A.I., dar cred ca a fost puternic influentat de Philip.K.Dick.
    Sper sa nu fie cu suparare interventia mea tardiva…

Lasă un răspuns

