Ro-mania

grigorescu2

XVI

Ce bine ar fi ca viaţa mea să fie un  car cu boi
Ce vine scârţâind , dimineaţa devreme, pe drumeag,
De acolo de unde vine se va întoarce mai târziu
Aproape pe aceeaşi urmă, ale aceluiaşi drumeag.

Nu-mi trebuie speranţa, e suficient să am roţi …
Bătrâneţea mea nu va avea riduri şi păr alb …
Când nu voi mai servi la nimic, îmi vor scoate roţile
Şi voi rămâne răsturnat şi stricat, într-un fund de râpă.

( Fernando Pessoa  – Paznicul turmelor – 1911) 

4 răspunsuri

  1. incredibil de specifice versurile,

  2. Recunosc, m-am inspirat din „Terapie pentru a deveni o creatura” a Anei. Sa speram ca LUCA va reusi sa finalizeze noul dvs. blog, inaccesibil.

    Pot raspunde si clasic (Schwitters):

    „Ana floarea e-o samanta
    Ana floarea e rosie
    De ce culoare e samanta?
    Albastra e culoarea parului tau galben
    Rosul curge-rosu samanta ta de pasare verde.”

  3. Azi dimineata mi-a mai cazut in traista un poem, dezansamblat dupa 15 ani de la cel afisat:

    Poate ca, dincolo de cotitura drumeagului
    E o prapastie, sau o cetate intarita
    Sau poate e doar pur si simplu continuarea drumului

    Eu nu stiu nimic si nu-mi pun intrebari
    Atat timp cat merg pe drumeag inainte de cotitura,
    Ma multumesc sa o privesc asa
    Pentru ca nu pot vedea altceva
    Daca as privi pe alaturi
    de ceea ce nu pot vedea
    as fi castigat?
    as inainta oare mai repede?

    Daca exista un altceva dincolo de cotitura drumeagului,
    pentru cei ce se ingrijoreaza de asta,
    ingrijorarea e drumeagul lor.

    Daca trebuie ajuns acolo, vom ajunge
    Deocamdata stim un singur lucru: Nu am ajuns.
    In fata noastra e drumeagul inaintea cotiturii,
    Si inaintea cotiturii e drumeagul fara cotitura.

  4. „mă chem
    în zbor invers
    prin învelişul învelit
    al învelitului
    […]
    păşesc
    pe urma pasului meu
    […]
    popas
    la răscruce de cuvinte;
    în faţa ochiului,
    lumina se stinge încet.
    intersecţia,
    sub pleoapă o cunosc.”

Lasă un răspuns

